Algemeen > Gasten

Hobby

(1/7) > >>

Mens:
Reiki? t'Is een hobby als een ander. Ik ken heel wat mensen die er al heel lang mee bezig zijn. Die mensen hadden vroeger problemen en vragen. En ze hebben nog steeds dezelfde problemen en vragen.

De vraag is of het allemaal wel iets af doet? Reiki is toch bedoelt om te groeien in bewustzijn, heel maken dus, helen. Men kan niet heel worden wanneer men maar rondjes blijft draaien. Maar dan hebben we nog altijd karma of vorige levens of noem maar op om het mislukken goed te praten. Mogelijkheden genoeg natuurlijk.

Hoe verklaren jullie het, volgens mij, mislukken van het systeem reiki?

Polleken:
Hoi,

Reiki is de benaming voor de energie, en is geen systeem.
Reiki-ho is een systeem, zoals er Karuna-Reiki en Gendai-Reiki en Hikari-Reiki en nog zovele andere zijn.

Voor mensen die Reiki-ho maar zien als een hobby, klopt Uw uitleg, er worden er zo 1000den per jaar ingewijd en 1000den stoppen ook per jaar.

Voor mensen die Reiki-ho juist beoefenen, en het ter harte nemen, en er een levenswijze van maken is dit een zr mooi en krachtig systeem, en iets dat Je kan blijven mee- en uitdragen.

Gassho,

pol.

Jorgen:
Helen doe jezelf.

Reiki is een middel, niet het doel ...

Jorgen

Sabine:
Hoi,

Ieder mens is anders en reageert anders, dus kan ik enkel voor mezelf spreken.

Persoonlijk zie ik 'problemen' niet als karma of lot, maar als mijn eigen verantwoordelijkheid. Het lijkt me zeer makkelijk om de oorzaak van problemen 'buiten jezelf' te gaan plaatsen door ze 'het lot' te noemen.
Ik denk, als reiki en meditatie een levenswijze is, dat ALS je problemen hebt, dat je er anders mee omgaat, ze anders beleeft... en ze sneller opgelost worden.

Met vragen zitten = hoofd, geen vragen meer hebben = buik, innerlijke rust,....  (maar daar ben ik ook nog niet altijd zenne  ;), zo mag ik het af en toe wel ervaren)

Ik heb nu maar 1 vraag, wat is een probleem? Iets wat levensbedreigend is? Of... ?

liefs,
Sabine

Mens:
Goede morgen,

dank voor jullie snelle reacties.

Wat is dan de juiste manier om de reiki-energie te beleven of te beoefenen? En kan deze dan werkelijk zo een enorme verandering teweegbrengen? Mij lijkt het alsof je een heel leven nodig hebt om er achter te komen hoe het te beoefenen en er een levenswijze van te maken. Behoorlijk ingewikkeld. En kom je dan ook achter de diepere essentie van het leven? Een hobby of een sport met passie beoefend kan je een even goed gevoel geven, maar dit zal je niet brengen tot een hogere bewustzijnsverruiming.

Wat is een probleem? Niet weten wat je wilt in het leven, lijkt me toch een behoorlijk probleem. Niet direct levensbedreigend, maar toch. Je kan dan wel alles hebben op materieel gebied, een goede gezondheid hebben, veel vrienden, enz... en je zo leeg voelen als een hol vat. Kan reiki dit oplossen???

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Reageer

Naar de volledige versie