Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Wie kan mij verder helpen  (gelezen 1237 keer)

Sacha

• Lid
Wie kan mij verder helpen
« Gepost op: 14 januari 2011, 12:15:06 »

Lieve mensen,

Heel graag zou ik een reiki-praktijk willen beginnen...... Nu loop ik tegen een aantal "problemen" aan, maar die zijn er om opgelost te worden ;) Men vertelde mij dat als je in BelgiŽ reiki wil geven en je bent geen arts, dat je dan strafbaar bent. Is dit een fabel ? Of is dit inderdaad zo ?  Wat indien je een behandeling hebt gegeven en het is de "patient" niet bevallen ? Kan men je dan, als reiki-practitioner, aanklagen ?

Graag jullie raad en wijsheid.

Groetjes
Sacha :zwaai:

Kenny

• Gast
Re: Wie kan mij verder helpen
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2011, 12:51:00 »

Dag Sacha

Je bedrijft geen geneeskunde door Reiki te beoefenen.
Je stelt geen diagnoses en je ondermijnt in geen enkel advies dat je geeft, het medische.
In dat geval, is het ok.

Wie geen medisch diploma heeft maar wel medische adviezen verstrekt, kan door de orde der geneesheren, terecht, vervolgd worden.

Om je anderzijds te beschermen tegen ®beroepsfouten, kan je een beroepsverzekering en ondersteuning bekomen door aangesloten te zijn bij de wettelijke beroepsvereniging Naturopathica (www.naturopathica.be) Als bv een cliŽnt na een sessie bij jou naar huis rijdt, en onderweg een ongeval heeft ... en deze cliŽnt zegt dat ie duizelig was van bij jou op de behandeltafel, dan kunnen bv de poppen aan het dansen gaan. Dan is een goeie verzekering een noodzaak. Dit komt uiteraard nauwelijks voor, maar beter voorkomen natuurlijk.

Zijn er nog andere praktische bezwaren om een praktijk te beginnen?

Warme groeten
Kenny

Titia

• Algemene moderator
  • Geslacht: Vrouw
  • Actief Master
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2011, 12:58:52 »

Kleine aanvulling: je hoeft geen lid te zijn van Naturopathica om je te kunnen verzekeren.
hier kan je lezen over een verzekering die je zelf kunt afsluiten.

groetjes
Titia
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Sacha

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2011, 13:28:18 »

Dank jullie voor jullie zeer snelle reacties.

Inderdaad Kenny, hetgeen jij schrijft, dat dacht en hoopte ik al. En inderdaad, dat iemand die medische adviezen geeft en geen arts is, vervolgd kan worden, lijkt me meer dan logisch.

Titia, heel bedankt voor die link. Dat is ook heel handig te weten.

Heel fijn dat ik deze info nu heb.....het opent heel veel perspectieven. Waarschijnlijk net het zetje dat ik nodig hihihi. Goh, ik ben zo blij dat ik dit forum ben tegen gekomen. :yes:

Nogmaals super bedankt.

:zwaai:

Kaigan

• Actief Master
  • Geslacht: Man
  • Ingewijd volgens Diane Stein
    • Kruidenwerkplaats P'tit Forestier
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2011, 14:37:41 »

Ook ik heb een vraag over het vestigen in BelgiŽ, maar dan als herborist/fytotherapeut.

Ik ben niet medisch onderlegt, in die zin dat ik geen reguliere, medische opleiding heb genoten. Echter de geadviseerde middelen hebben wel degelijk een helende werking, normaliter gaan mensen eerst naar een arts voor ze bij een herborist komen om de voorgeschreven middelen, of een deel daarvan als kruid in te nemen, hoe zit het dan met de vestiging?

Patrick
Cruyden, kruijden en kruiden!

Kenny

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 14 januari 2011, 15:46:27 »

Dag Patrick,

De arts in het medisch centrum waar ik Reiki geef, is ook fytotherapeut.
Als je graag informatie hierover wenst, vermoed ik dat hij je wel zal kunnen helpen.

Op www.synergeia.be vind je de contactgegevens, en de arts waar je bij kan informeren, is Dr Pieter Lanoye (zeg maar dat ik je heb doorverwezen).
Hou je vragen klaar, want hij is heel snel en het gesprek is soms voorbij voor je het weet  :^^:

Warme groeten
Kenny

Kaigan

• Actief Master
  • Geslacht: Man
  • Ingewijd volgens Diane Stein
    • Kruidenwerkplaats P'tit Forestier
« Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2011, 15:48:09 »

Haha, dank je wel!

Patrick
Cruyden, kruijden en kruiden!
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.131 seconden met 22 queries.