Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Op afstand, hoe lang?  (gelezen 3939 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marit

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 54
    • mijnpaardenhaarsieraad.tk
Op afstand, hoe lang?
« Gepost op: 21 oktober 2012, 17:25:58 »

Ik stuur nu regelmatig reiki op afstand via een foto.

Hoeveel tijd besteden jullie er aan om dit te doen. Ik ben er gemiddeld een kwartier/half uur mee bezig.

Is het ook zo dat zolang je energie uit je handen voelt komen, diegene op de foto het dan ook nodig heeft en je pas moet stoppen wanneer je dit niet meer voelt?

Ben benieuwd naar jullie ervaring(en)!
Gelogd

Nyncke

  • Actief Master
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.244
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
Re: Op afstand, hoe lang?
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2012, 21:13:44 »

Ik doe plm kwartier-20 minuten.
Ik doe het niet langer, eerder dat ik een dag later weer stuur.
Verder let ik er ook niet zo op of de energie wel of niet stroomt want dat is ontzettend wisselend of ik dat wel of niet voel.
Gelogd
Ik geloof in leven voor de dood

Sabine

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.548
Re: Op afstand, hoe lang?
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2012, 21:19:44 »

Hoi,

Bij mij wisselt dit wel af van wat ik voel stromen of net niet.  Ook meestal enkele dagen na elkaar en enkel als die vraag me gesteld is.
Als het te lang duurt en ik voel dat ik me niet meer kan concentreren, vraag ik om de energie te laten stromen zolang als nodig is.

Want ik vind op afstand sturen wel nog steeds moeilijk wat concentreren betreft, die persoon voorstellen ed. Dat heb je niet als die persoon er ligt, dan kun je gewoon je handen volgen of de basis handleggingen doen, maar dit vraag geen extra concentratie.
Of mssn wil ik het te goed doen en die persoon steeds echt voor me zien.

sabine
Gelogd
"Moge alle levende wezens gelukkig zijn" Boeddha

Marit

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 54
    • mijnpaardenhaarsieraad.tk
Re: Op afstand, hoe lang?
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2012, 08:50:05 »

Nyncke, bedankt voor je antwoord.

Sabine, ik kan me ook niet goed concenteren als ik me diegene moet voorstellen die ik behandel. Daarom doe ik het met een foto. Maakt het een stuk gemakkelijker  :yes:
Gelogd

Erika

  • Actief Master
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
    • Helende Energieën Delft
Re: Op afstand, hoe lang?
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2012, 17:19:35 »

Zolang als er energie stroomt met een max. van 15 min. per persoon :)
Gelogd
"Het bewust worden van jezelf om te zijn wie je werkelijk bent"

Dick Zuiderduin

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 724
    • Reikicentrum "Anahata"
Re: Op afstand, hoe lang?
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2012, 19:03:44 »

Hoi Marit,
Des te minder je met je verstand Reiki geeft des te meer er ruimte overblijft voor je gevoel in verbinding met Reiki.
Een leidraad is 20 minuten
Nee jouw behandeling is afhankelijk van wat jij uit je handen voelt stromen.
Wat je voelt is fijn en geeft bevestiging, wat je niet voelt is er ook zonder bevestiging terwijl dat ook werkt.
Vertrouw op Reiki en maak je los van verwachtingen.
Des te minder je verwacht, des te minder je met je linkerhersenhelft je overgeeft aan reiki des te meer Reiki zich openbaart.
Tis mijn beleving en er zijn vele anderen.
Dick
Gelogd

Titia

  • Algemene moderator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6.568
  • Actief Master
Re: Op afstand, hoe lang?
« Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2012, 08:26:05 »

Hoi Marit,
Des te minder je met je verstand Reiki geeft des te meer er ruimte overblijft voor je gevoel in verbinding met Reiki.
Een leidraad is 20 minuten
Nee jouw behandeling is afhankelijk van wat jij uit je handen voelt stromen.
Wat je voelt is fijn en geeft bevestiging, wat je niet voelt is er ook zonder bevestiging terwijl dat ook werkt.
Vertrouw op Reiki en maak je los van verwachtingen.
Des te minder je verwacht, des te minder je met je linkerhersenhelft je overgeeft aan reiki des te meer Reiki zich openbaart.
Tis mijn beleving en er zijn vele anderen.
Dick


mooi :)
Gelogd
Moed is niet vrij zijn van angst maar bang zijn en toch doorgaan

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.668
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
Re: Op afstand, hoe lang?
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2012, 16:26:30 »

Hai,

Leuke vraag!

De afgelopen jaren is er nogal wat veranderd voor mij op het gebied van afstandsbehandelingen.
Hoe meer je bewustzijn ontwikkelt, hoe meer mogelijkheden je hebt met bewustzijn en energie.

Toen ik met Reiki begon (toen Westerse manier) visualiseerde ik redelijk wat tijdens de afstandsbehandeling (de ontvanger, de energie die er naartoe moest stromen, de posities die ik deed e.d.) en de behandelingen duurden over het algemeen ongeveer 10 minuten denk ik.
Het was dan klaar als ik dacht dat het klaar was, als ik voelde dat het klaar was of als ik geen energie meer voelde stromen.

Tegenwoordig is het heel anders. De afstands'behandelingen' gaan iets anders omdat ik over ben gegaan naar de meer oorspronkelijke Japanse manier, maar ook omdat mijn persoonlijke ontwikkeling nu heel anders is dan toen ik met Reiki begon (al gaan deze twee dingen ook redelijk hand in hand).

Nu is het vooral een soort Zijn. Een Zijn en verbinding met de ander, een soort energetische ruimte waarin je door de staat van bewustzijn de gelegenheid voor de ander creëert te ontvangen wat hij of zij nodig heeft. Ik kan het niet beter uitleggen dan dat op het moment.

Dat duurt van ongeveer een minuut tot enkele seconden, vaak.

Is het ook zo dat zolang je energie uit je handen voelt komen, diegene op de foto het dan ook nodig heeft en je pas moet stoppen wanneer je dit niet meer voelt?

Dat kan inderdaad een indicatie zijn.
Er zijn nog meer signalen waaraan je kunt weten dat de behandeling over is. Het (voelen/zien/horen/weten) stoppen van de energiestroom is denk ik een heel goede. Daarnaast is er nog een soort 'weten'.

*Gasshō*
Frank
Gelogd

Marit

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 54
    • mijnpaardenhaarsieraad.tk
Re: Op afstand, hoe lang?
« Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2012, 21:09:44 »

Hoi Marit,
Des te minder je met je verstand Reiki geeft des te meer er ruimte overblijft voor je gevoel in verbinding met Reiki.
Een leidraad is 20 minuten
Nee jouw behandeling is afhankelijk van wat jij uit je handen voelt stromen.
Wat je voelt is fijn en geeft bevestiging, wat je niet voelt is er ook zonder bevestiging terwijl dat ook werkt.
Vertrouw op Reiki en maak je los van verwachtingen.
Des te minder je verwacht, des te minder je met je linkerhersenhelft je overgeeft aan reiki des te meer Reiki zich openbaart.
Tis mijn beleving en er zijn vele anderen.
Dick

Mooi gezegd Dick, bedankt!!
Gelogd

Marit

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 54
    • mijnpaardenhaarsieraad.tk
Re: Op afstand, hoe lang?
« Reactie #9 Gepost op: 24 oktober 2012, 21:12:31 »

Frank, wat is het verschil tussen de 'westerse' en 'Japanse' techniek?

Ik hoop dat ik wat meer op mijn 'weten' ga vertrouwen. Ik weet dat dat er is maar vind het moeilijk om daar zo maar op te vertrouwen.
Gelogd

Nyncke

  • Actief Master
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.244
  • Pakken wat je pakken kan.
    • Werk in Uitvoering
Re: Op afstand, hoe lang?
« Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2012, 21:14:22 »

Lekker experimenteren en als het kan chequen, de rest komt vanzelf.
Ik cheque nog altijd, gewoon om te weten of ik goed zit en niet vanalles " in mijn hoofd haal".

Hierdoor weet ik ook wel wanneer ik echt goed zit maar soms is er ook grijs gebied.
Gelogd
Ik geloof in leven voor de dood

Marit

  • Lid
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 54
    • mijnpaardenhaarsieraad.tk
Re: Op afstand, hoe lang?
« Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2012, 21:19:36 »

En hoe check jij dan?
Gelogd

Frank

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.668
    • Usui-Reiki-Ryōhō.nl
Re: Op afstand, hoe lang?
« Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2012, 21:35:12 »

Frank, wat is het verschil tussen de 'westerse' en 'Japanse' techniek?

Specifiek de techniek voor het behandelen op afstand?

Om je het verschil uit te leggen zijn er heel wat andere dingen die ik eerst zou moeten uitleggen. Maar dat zou erg veel tijd kosten en bovendien is het geschreven woord of een forum daar minder geschikt voor.
De route naar het leren van de techniek is al heel anders. De bewustzijnsstaat waarmee je de behandeling doet is heel anders (en dat is geen techniek, dat is een zaak van spirituele ontwikkeling die daaraan vooraf is gegaan). Over het algemeen gaan er jaren van mediteren aan vooraf. Je leert in de jaren ervoor om in je kracht te staan, om persoonlijke eenheid te bereiken (eenheid van body/mind/spirit) en je eigen energie hoogwaardig en zuiver te houden en één te worden met specifieke energieën.
Op een gegeven moment ben je dan in staat om een bepaalde bewustzijnsstaat binnen te gaan waarin de grenzen van tijd en ruimte zijn weggevallen en pas dan leer je te behandelen op afstand. Pas als je dat kunt leer je de behandeling op afstand. En op dat punt is zo'n behandeling en het creëren van een bepaalde energetische ruimte niet moeilijk meer en duurt het ook geen minuten meer.

*Gasshō*
Frank
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.083 seconden met 27 queries.